تحقیق محاسبات، مقياس و اندازه گيري در حسابداری|اف آی

تحقیق محاسبات، مقياس و اندازه گيري در حسابداری

دسته بندی: حسابداری
هم اکنون فایل با مشخصه ی تحقیق محاسبات، مقياس و اندازه گيري در حسابداری وارد وب شده اید برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.
تحقیق محاسبات، مقياس و اندازه گيري در حسابداری

تحقیق محاسبات، مقياس و اندازه گيري در حسابداری

مشخصات فایل:
تحقیق محاسبات، مقياس و اندازه گيري در حسابداری
قالب بندی: فایل word و قابل ویرایش
تعداد صفحات: 44


بخشی از متن تحقیق:


مقياس يا اندازه گيري
تايچي
اهنو با گفتن «جايي كه در آن استانداردي وجود ندارد هيچ بهبود نمي تواند
وجود داشته باشد» وعده مي دهد. راه ديگر گفتن اين است «جايي كه هيچ چيزي
اندازه‌گيري نشود، چيزي توسعه پيدا نخواهد كرد».
اين فصل اندازه
گيري‌هاي ابزارها را بررسي مي كند و مي فهميم كه اندازه گيري به تنهايي هيچ
چيزي را توسعه نمي دهد. علم آمار يك وسيله قدرتمندي است كه ابعاد نامرئي
را به چيزهاي مرئي و قابل فهم تبديل مي كند. هيچ راهي وجود ندارد تا در اين
متون صدها ابزار موجود را كاملاً تعريف كنيم. منابع اضافي در كتاب شناسي
مي تواند يافت شوند. به وسيله نگاشت جريان ارزش، نمودارهاي اسپاگتي و
داشبوردهاي سمبوليك، تعداد زيادي از تكنيكها و روشهاي اندازه گيري بيشتر
بحث خواهد شد.
يك مسير كوتاه در آمار
كلمه آمار مي تواند باعث
افسردگي يك اپراتور ماشين شود. هنوز علم آمار هر روز مورد استفاده قرار مي
گيرد ميانگين ليگ پسر كوچك شما، ميزان سوخت گاز وسيله شما، ميانگين زماني
آموزش براي يك اپراتور يا ميانگين اضافي كاري هفتگي. اينها نمونه‌هايي از
علم آمار هستند كه هيچ كس بجز رياضي دانان نمي توانند آنها را بفهمند. و به
طور معمول مي بينيم كه مردم از استفاده از علم آمار در بخش هايي كه
پيچيدگي آن نسبت به اين مثالهاي ساده زياد نيست جلوگيري مي كنند اما هنوز
نياز به آنها خيلي مهم و با ارزش مي باشد. هيچ كتابي درباره Sixsigma نبايد
زمان كمي را براي بحث كردن درباره اصول و استفاده از آمار در يك برنامه
بهبود مستمر صرف كند. علم آمار توصيفات عدد ساده مي باشد. اندازه گيري به
ما كمك مي كنند تا چيزهاي نامرئي را مجسم كنيم.
علم آمار راهي است كه
اعتمادمان را نسبت به يك مشاهده كه از جهت ديگر فقط يك ايده است افزايش مي
دهد. آنها به ما كمك مي كنند تا عملكرد يك تيم ورزشي را در مقابل تيم ديگر
بسنجيم يا درباره خريدن يك ماشين يا انتخاب جايي براي زندگي، تصميم بگيريم.
دو نوع آمار اصلي وجود دارد: توصيفي و استنباطي.
آمار توصيفي
آمار
توصيفي مقادير زياد اطلاعات را خلاصه مي كند. براي مثال: در يك گروه از
42341 نفر افراد تماشا كننده به مسابقه فوتبال، 31656 نفر مجوز معتبر
دارند.
بنابراين 75 درصد از كل افراد در يك مسابقه راننده هاي با مجوزي
بودند. براي رسيدن به اين درجه از دقت و لياقت بايد اطلاعات مورد نياز براي
هر شخص جمع‌آوري شود.

آمار استنباطي
آمار استنباطي از يك سري
اطلاعات براي بدست آوردن نظر و ايده استفاده مي كند براي مثال: اگر از 250
نفر افرادي كه در يك مسابقه مصاحبه شدند و 180 نفر راننده‌هاي با مجوزي
بودند ما مي توانيم تشخيص دهيم يا استنباط كنيم كه 72% از كل شركت كنندگان
راننده هاي با مجوزي بودند. اين آمار استنباطي است كه توجه كمتري نسبت به
مصاحبه 100% از شركت كنندگان دارد اما آن مقدار زيادي زمان و كار را صرفه
جويي مي كند. در اين مورد نتايج استنباطي با دقت 96% با نتايج توصيفي
مقايسه‌ مي شوند. و 4% از راننده هاي داراي جواز توجيه ناپذير هستند. وقتي
كه از روشهاي نمونه برداري براي قضاوت كردن استفاده مي كنيم يك مقياسي از
دقت بدست مي آوريم ...